čtvrtek 10. ledna 2013

První pomoc, pokud jste chytli Windows RT



K Vánocům jsem dostala tablet Asus Vivo Tab s Windows RT. Ten tablet má skvělý displej, dlouhou výdrž… a bohužel Windows RT, což je upřímně ten nejhorší operační systém, co jsem kdy zažila. V podstatě na tabletu nechci dělat nic zvláštního, jenom číst komiksy, občas si tam něco napsat, browsit po Redditu, pustit si nějaké to video, propojit soubory s Dropboxem a obecně šounit po netu.
No, jak se ukázalo, až na Reddit a komiksy byl všechno ostatní problém. Windows RT vám totiž nespustí NIC, co si nestáhnete z Windows Store (a mnohdy ani to nepomůže). Z mého luxusního tabletu se tak stal jeden pytel frustrace. Pokud jste dopadli podobně, podělím se svými zkušenostmi. Třeba to někomu pomůže. 



(BTW Nejsem expert, nemám vysoké nároky, neprogramuju. Jsem poměrně průměrný uživatel, co má rád, když věci fungují, jak mají. A dost možná moje rady nejsou úplně nejlepší, mně ale pomohly )

1.) nehledejte nic přes interní Windows Store. Nic nenajde. Nic. Jděte na Google, napište název programu, za to „Windows Store“ a hledejte to přes browser
(Výborné bylo, když jsem zkusila hledat Wikipedii, na Google v pohodě, zato Windows Store mi oznámil, že nic takového nezná, i přestože mi v ten samý moment bliklo: Wikipedia byla nainstalovaná)


2.) Windows RT neumí nic jiného než IE. OK, nebudu pipina, co se ofrňuje nad IE. JENŽE OUHA! IE v adresním řádku vyhledává v rámci původního nastavení jedině přes Bing.com. Mimochodem Bing.com je skutečně tím nejhorším vyhledávačem v historii. To není žádná google propaganda. On opravdu nefunguje. Obzvlášť obrázky. Peklo.
Naštěstí je tu řešení, které mi chvíli trvalo. Musíte jít do Desktopu, zapnout klasický IE, kde už funguje normální nastavení. Otevřít záložku Programs a v Manage add-ons stáhnout google jako search providera. Pak už stačí jenom nastavit Google jako default a Bing poslat DO PR…! Nastavení se naštěstí projeví i v rámci rozhraní Metro (tzn. těch čtverců, co se objevují). Díky bohu. Těch několik dní s Bingem mě stálo rozhodně několik šedých vlasů.


3.) Dropbox… Dneska oznámili aplikaci pro Dropbox. Byla jsem nadšená, že konečně! Než jsem zjistila, že to není nic jiného než All my storage – tzn. vidím soubory v adresáři, ale nemůžu je editovat ani uploadovat nic nového. Nakonec jsem tohle vyřešila přes synchronizaci se Skydrive. Jinak to nešlo. Jak se ale zdá, funguje to celkem dobře. Návod, podle kterého jsem se řídila já, najdete zde:  http://www.maxiorel.cz/jak-na-synchronizaci-libovolne-slozky-se-skydrive
To jsou tři základní věci, jak alespoň trochu přežít Windows RT.
Posílám ještě seznam aplikací, které mi přišly užitečné

Reddit to Go



Výborná aplikace, která s dvousloupcovým systémem předčí klasickou webovou verzi. Pokud jste redditoři, je to naprostá povinnost. Navíc je i poměrně rychlá, což není úplně zvykem. Osobně jsem si na Start pinla přímo frontpage, což je rychlejší, než se mořit zbytečně s homepagí aplikace.

Comixology



Je to poměrně pomalé a náročné na připojení k internetu. Jinak ale funguje relativně dobře. Pokud jako já tady máte účet a nakoupené komiksy, nakonec stejně nemáte na výběr. Mimochodem, pokud nejste online a aplikace na vás křičí, že chce být online, chce to jí tvrdě ignorovat, do vaší knihovny se nakonec dostanete

MetroTwit



Aplikace pro Twitter. Je celkem v pohodě, má všechno potřebné (i když vám nerozbalí v reakcích předchozí komunikaci, což je škoda). Trochu mi zlobí psaní, kdy mi vždycky na začátku nového řádku přeskočí kurzor na začátek celého textu. Ale jinak dobrý.

Games.cz


Vypadají skvěle. Metro jim sluší. Trochu mi ale vadí jistá nepřehlednost a to, že se nemůžu dostat do diskuzí (moje oblíbené místo). I tak jsem obecně nadšená, že kluci mají tuhle aplikaci!

8 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Wow,

Jsem zhrozen, od Windows jsem necekal nic moc, ale pokud nestaci ani na tak zakladni ukony jak popisujes, tak je to katastrofa. Hned si o moc vic vazim sveho Galaxy Note 10.1 u ktereho i tak premyslim o rootnuti...

Mam rad tvoje clanky, jen ta dal :P

D.

Unknown řekl(a)...

Ja zase premyslel o koupi tabletu Surface, ovsem bylo mi jasne ze RT bude hruza a tak si raci pockam a budu zvedavy na prvni dojmy verze Pro kde je plnohodnotny Windows..Osobne sem fanda jak kvalitnich androidich tabletu tak hlavne iPadu takze mi nezbyva nic jineho nez ti poprat hodne stesti ! treba se tim prokopes a nakonec budes spokojena :)

Anonymní řekl(a)...

Asi bychom si měli o Windows RT popovídat.
Štěpán Bechynský, Windows 8 Champ, Microsoft, @stepanb

Pedros řekl(a)...

Naštěstí mám playbook od blackberry už nejakou dobu a funguje výborně... Akorád je na dnešní dobu možná trochu težší, ale win 8 u mne zatím ne dokud nebudou mít na všech platformách stejný systém (telefon, tablet, PC) a když se jim ty 7dmičky tak povedli neni duvod měnit, zatím...

Anonymní řekl(a)...

tak od windows rt sa dalo cakat ze to bude uplny fail a nic natom nepojde ale cital som aj nieco take ze je to len osekana verzia klasickych windows 8 a pri troche skusenosti tie osekane funkcie zase spristupnit co moze byt celkom dost uzitocne ale na tieto funkcie co louzivas je uplne idealny nejaky android lebo je to uz osvedceny system ktory funguje ako ma a ma celkom dost funkcnych a schopnych aplikacii urcite zameranych aj na tieto okruhy co si tu spominala. Ja by som to urcite predal a zobral toho androida ale je to zase darcek co moze urazit..ale windows rt rozhodne nemaju buducnost narozdiel od klasickych osmiciek.

Unknown řekl(a)...

Pokud mas atoma, proved downgrade na w7 (to je legalni) a pokud tegru, lupni tam androuse a prestanou Ti sedivet vlasy ;)

Docik řekl(a)...

Ahoj, co čteš za komiksy? Co máš nejradši, nebo resp co bys mi doporučila? Nemám rád komiksy se superhrdiny, moje milované novely jsou Walking Dead (nějak než vyšel serial jsem se zasekl u 72 druhého dílu kvůli pauze a už se k tomu nějak nedokopal) a totální zamilovanost je detektivní noir román - BlackSad . Potom ještě mám hodně rád Sandmana. Nenapadá tě nějaká serie, o které třeba nevím a mohla by mě pohltit? Díky ;)

Sexy Lingerie řekl(a)...

Fortunately, I have the blackberry playbook for quite some time and it works great ... at the present time is perhaps a little harder, but win 8 for me yet not until they have the same system all platforms (phone, tablet, PC) and when they do those so there is no reason to change yet ... Rabbit Tail Anal Plug

Okomentovat